close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

האם כתיבת עבודות אקדמיות בתשלום זה הפתרון המושלם לסטודנטים?

מערכת שורשכג אדר ב, תשפד02/04/2024

האם כתיבת עבודות אקדמיות בתשלום זה דבר טוב או רע לסטודנט?

תגיות:
צילום: freepik

עבודות אקדמיות. יש שרואים בזה משימה מרתקת המאפשרת לחדד

צילום: freepik
את יכולות הכתיבה ולהציג נושא כפי שהם רואים אותו בעיני רוחם ויש שרואים בהן ״משקולת על הצוואר״ שמכניסה עוד הרבה לחצים ועומס לחיים סטודנטיאלים שגם ככה מלאים באתגרים.

אז האם עבודות בתשלום זה הפתרון האולטימטיבי? זה הזמן לבדוק.

הוויכוח סביב כתיבת עבודות אקדמיות בתשלום מתנהל כבר שנים בחוגים אקדמיים.

מצד אחד יש מי שרואים בשירותי כתיבה אקדמית בתשלום פתרון מעולה לסטודנטים שחווים לא מעט קשיים ועומס בתקופת הלימודים, ומהצד השני, יש את אלו שפחות מסכימים עם הרעיון הזה.

בואו נבחן את הטיעונים משני הצדדים.

המצדדים טוענים שעם הלחצים הגוברים על הסטודנטים של היום, לעיתים יש צורך בסיוע בכתיבת עבודות אקדמיות. בין שיעורים, עבודה, התמחות וחובות משפחתיות וחבריות, תלמידים רבים מתמודדים עם עומסים עצומים. סקר ארצי מצא כי 70% מהסטודנטים מתקשים לאזן בין כל הדרישות הללו. עבודות אקדמיות מוכנות בתשלום יכולה לספק את הפתרון המושלם כשהדד ליין מתקרב.

יתרה מזאת, לא לכל סטודנט יש כישרון מולד בכתיבת עבודה אקדמית, דוקטורט או עבודות מחקר. יש סטודנטים עם ליקויי למידה, אחרים פחות שולטית בכתיבה אקדמית, ואחרים פשוט לא מכירים לעומק את המבנה והמוסכמות של כתיבה אקדמית. עבורם, עזרה מקצועית וסיוע בכתיבת עבודות אקדמיות יכולה להיות בעלת ערך רב.

אפילו סטודנטים ״חזקים״ יכולים ליהנות מסיוע בתשלום במשימות מורכבות או טכניות. אם המטרה היא ללמוד את החומר, האם עדיף להגיש מאמר שעשוי להיות עם שגיאות או ללמוד מעבודה מלוטשת שהוכנה על ידי מומחה? שירותים בתשלום מספקים מודל לאופן שבו יש לבנות ולהציג כתיבה אקדמית ברמה מקצועית.

לעומת זאת, בצד השני, יש את אלו שרואים בכתיבת מאמרים אקדמיים בתשלום כדבר פסול או כחוסר יושרה אקדמית. הם טוענים שזה חוטא למטרת העבודה - שהיא לפתח יכולות חשיבה ביקורתית באמצעות עיסוק בחומרי הקורס והשלמת מטלות באופן עצמאי. סטודנטים בעצם לא לומדים אם העבודות שלהם נכתבו על ידי מישהו אחר.

יש גם חשש לגבי רמאות, שכן רוב האוניברסיטאות אוסרות במפורש על הגשת עבודות של אחרים. מעבר לכך, הסתמכות רגילה על כתיבה אקדמית בתשלום פירושה סיום לימודים ללא מיומנויות מחקר, כתיבה וניתוח הליבה שהמעסיקים מעריכים.

מחקר משנת 2020 מ-Journal of Academic Ethics מצא שמשתמשים תכופים בשירותי כתיבה בתשלום הציגו כישורים אקדמיים פחות טובים בהשוואה לעמיתים שעשו את עבודתם בעצמם. למה לשלם אלפים עבור תואר, כשהמיומנויות עבור משרות וקריירה לאחר סיום הלימודים כביכול נפגעות?

מבחינה אתית, עבודות אקדמיות מוכנות בתשלום פועלות באזור אפור. למרות שהן חוקיות, יש הרואים בהן כהפרה של עקרונות אקדמיים ותיקים של יושרה ויושר.

אין ספק שמדובר בתעשייה משומנת הייטב שמטרתה לספק כתיבה אקדמית מקצה לקצה לכל סטודנט שמוכן לשלם. השירותים נעים החל משיעורי הדרכה בנושאי מבנה וניסוח עבודות, ועד הכנה מלאה של תזה, עבודת גמר ועבודות אקדמיות מהיסוד.

כשמסתכלים על שני הטיעונים, קשה להחליט האם שירותי כתיבת עבודות אקדמיות בתשלום פוגעות ביכולות של הסטודנטים כשהם יוצאים ״לחיים״ האמיתיים.

כי אם נקח בחשבון שלא מעט מהחומר הנלמד, לא יהיה חלק מהיום יום של אותם סטודנטים כשהם יצאו לשוק העבודה, אז עצם העובדה שאותם סטודנטים נעזרים בשירותי סיוע בכתיבת עבודות אקדמיות, מראה שזה לאו דווקא יפגע במיומנויות שלהם וביכולות הלמידה שלהם.

אז איך מיישבים את אותו ויכוח? פשוט מוצאים את ״שביל הזהב״. הפתרון הוא לאפשר למומחה לכתיבת עבודות אקדמיות לכתוב את העבודה כאשר יש שיתוף פעולה בינו ובין הסטודנט כך שהעבודה נכתבת בזמן שהסטודנט מבין (וגם על הדרך לומד) איך מתנהלת כתיבה אקדמית, איך שומרים על מבנה נכון ואיך מנסחים מסרים שמעבירים את ״הנקודות״ החשובות.

עבור סטודנטים שנאבקים ומתקשים בכתיבת עבודה אקדמית, זה יכול להיות הפתרון המושלם ביותר. הם לומדים לייצר עבודה אקדמית איכותית תוך כדי תנועה, הבנה וצפייה במומחה בעל ניסיון עשיר ויחד הם מגיעים לתוצאה הרצויה.

מצב זה פותח אינסוף אפשרויות עבור אותם סטודנים המתקשים בכתיבת עבודה אקדמית

לעבור את המכשול האקדמי העיקרי בדרך לתואר/דוקטורט וכך מצד אחד, ללמוד איך מייצרים עבודה איכותית ביותר על כל שלביה ומצד שני, להפחית עומס ולחץ משמעותי ביותר במסע האקדמי שלהם.

לסיכום

סיוע בכתיבת עבודה אקדמית יכולה להיות עבור לא מעט סטודנטים פתרון שיגרום להם לעבור בהצלחה את התואר מבלי לפגוע במיומנויות למידה או יכולות הבנה החומר הנלמד,

במידה והם זקוקים לזה. בעוד שיש כאלה שפתרון זה הוא למעשה צינור חמצן יקר ערך, ישנם סטודנטים שיעדיפו להשקיע את השעות הרבות ביצירת העבודה האקדמית לגמרי לבד. כל אחד והעדפות שלו. אחרי הכל, אין ״נכון או לא נכון״ במקרה הזה.
אם אתם לקראת כתיבת עבודה אקדמית ומרגישים שאתם צריכים סיוע ועזרה בכתיבה מצוות כותבים מומחים שיצרו יחד עם סטודנטים עבודות אקדמיות מצטיינות, אל תחששו לבקש סיוע.

בהצלחה רבה בכתיבת עבודה אקדמית מצטיינת!

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה